Hétvégi kakaós csiga
2018. január 26. írta: noh

Hétvégi kakaós csiga

Az a helyzet, hogy sosem szerettem különösebben a kakaós csigát. De mióta Dániában élünk, és itt nem lehet kapni, azóta meg nagyon ennék. Az ember már csak ilyen. 

Úgyhogy nem volt más hátra, keresnem kellett egy receptet, és neki állni dagasztani, keleszteni, és csupa olyan dolgot csinálni, amit még soha életemben. :) Biztosra akartam menni a recepttel, és végig olvasgattam a kommenteket is, és mivel mindenki dícsérte, összeszedtem minden bátorságom, és átszitáltam a lisztet. :D

gif.gif

Ráadásul a kommentek között csupa olyan hozzászóló volt, aki hasonló cipőben van velem, hogy külföldön élnek, és szerettek volna kakaós csigázni.

Na akkor nem is csigázom tovább a kedélyeket (haaahh), itt a recept:

Hozzávalók

(nekem 12 db jött ki belőle)

Tészta:

  • 0.5 kg finomliszt
  • 2.5 dkg friss élesztő
  • 2 evőkanál teljes kiőrlésű liszt (kihagyható- és én ki is hagytam)
  • 1 db tojássárgája
  • 1 db tojás
  • 2.5 dl tej
  • 4 ek cukor(csapott)
  • 7 dkg vaj
  • 1 csipet só

Töltelék:

  • 100 g cukrozatlan kakaópor- szerintem kevesebb is elég
  • 50 g porcukor
  • 100 g vaj

A múltkori linzerkarikához hasónlóan szintén a nosaltyról, ahol tök jó részletesen le van írva az egész sütési folyamat.

Külön szerettem a receptben, hogy nem kellett felfuttatni az élesztőt, mert azt kétszer próbáltam már, és egyszer sem sikerült.

A töltelékkel viszont volt egy kis gondom, ugyanis nem olvadt el a kakaó rendesen. Később kaptam a tippet, hogy vaj helyett tejföllel kenjem be a kinyújtott tésztát, és úgy majd beleolvad.

20180120_192328.jpg

A végeredmény várakozáson felüli lett, fél adagot gyorsan le is fagyasztottam, (már készre tekerve) hogy majd egyik reggel csak ki kelljen venni, és 20 perc alatt friss péksütit varázsolni az asztalra. Legközelebb szerintem nutellás töltelékkel is megpróbálom.

20180120_195059.jpg

Egy valamit ne felejts el, még mielőtt leszitálod a lisztet: gyújts egy gyertyát, és hyggézd végig a sütést! ;)

 Ha tetszett  bejegyzés, nyomj egy lájkot facebook-on, és kövesd a blogot! 

A bejegyzés trackback címe:

https://hyggeblog.blog.hu/api/trackback/id/tr9313603045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Navarone 2018.02.09. 21:30:47

Valahogy nekem sem jön be a kanelsnejl.....
süti beállítások módosítása